fredag, april 15

Trött..

Såå härligt väder det varit idag! Älskar sol och värme. Jag hade lätt kunnat flytta till ett varmare land, men min älskade är inte lika sugen, så det får bli lilla Sverige med min honom istället. Jag är lika glad för det, så tolka det inte fel :-)

Då var nästsista arbetspasset för denna veckan avklarat, ska vara på jobbet kl. 7.00 i morgon, inte det roligaste en lördag, men sen är jag ledig till tisdag..najs. Hade shorts på jobbet, för första gången detta året. Var några som påpeka det, men jag står inne och det har varit soligt hela dagen, så jag förstår inte alls deras problem :-)


För att återgå till sol och värme, här kommer svenskarnas tio-i-topp för solsemestrar.
(Enligt resebyrån Ticket fast)
  1. Antalya (för tredje året i rad)
  2. Mallorca
  3. Kreta
  4. Rhodos
  5. Cypern
  6. New York
  7. Barcelona
  8. Rom
  9. London
  10. Paris
"Svenskarnas bokningar till New York har ökat med 70% jämför med förra året."
Det är jag inte alls förvånad över, det är en underbar och spännande stad. "Städernas stad", som det stod i Aftonbladets RESA bilaga. Alla borde åka dit någon gång under sin livstid, jag rekomenderar STARKT :-)

Det stod även att "Thailand är iskallt - i bokstavlig mening. Stormar och ihållande regn och bitande kyla har drabbat södra delarna".
Riktigt böst för de som åkt dit på solsemester nu..


Nä, nu är klockan mycket och jag märker att jag har svårt för att trycka på rätt tangenter...TRÖTT. Därför ska jag ta och bädda ner mig och få min beautysleep ;-)



Ha en trevlig helg allihopa!!

2 kommentarer:

  1. Litar blint på din rekomendation om New York, så vi har bokat i sensommar, gött!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ni kommer inte ångra er!! ;)
    Kram

    SvaraRadera