tisdag, april 12

Mitt första inlägg!

Då har jag äntligen startat min blogg, så spännande och lite pirrigt. Jag har alltid tyckt att det var en lite konstig grej att göra, skriva om sitt liv så andra kan läsa och kommentera det. Fast nu har jag som ni förstår ändrat uppfattning. Man väljer ju helt själv vad som ska stå med och avslöjas eller vad man vill ha för sig själv.
Jag lyckades så bra att pricka in en perfekt dag att börja skriva. Då det varit soligt, somrigt och underbart väder både igår och förrgår, så regnar det idag. Kan inte vara bättre väder när man sitter inne vid datorn, man slipper ångesten över att man inte är ute i det sköna vädret.

Jag borde ha startat denna bloggen för två år sen, då jag och min kille flyttade hit till vår 3-rum bostadsrätt. För sen den dagen har här ständigt förändrats och förnyats i vårt hem. Han är lite av en rastlös själ när det kommer till just, vårt hem. Givetvis tapetserar, målar och fixar man när man köper ett nytt hem, så det blev nya tapeter i sovrummet, TV-rummet och extrarummet direkt vi fick tillträde. Vi passade även på att måla alla fönster och insidan av balkongdörren och ytterdörren vita, dem va mörka och tråkiga innan.
Men sen har det inte slutat, vi har gjort om i sovrummet två gånger. Först tapetserade vi alla väggarna, tre enfärgade och en med fototapet på en skog. Efter ett tag va vi inte helt nöjda med färgen på de tre väggarna, så då målade vi över tapeten och nu har vi det så.
TV-rummet satte vi en fototapet över Dubai och tre enfärgade väggar, men utav någon anledning ville min sambo ändra den ena enfärgade väggen, där vi har TV:n. Så nu är den murad med en slags sten-tegel tror jag att man kan säga. (Hoppas inte svågern läser detta, då han är murare och gjorde jobbet åt oss. Och jag har säkert skrivit helt fel på förklaringen) Sen har vi köpt nya möbler, ändrat om och donat i TV-rummet för övrigt.
I extrarummet som jag kallade det, valde vi mellan matrum och kontor. Jag tycker det är bra att ha en plats till alla papper, ställa datorn och en arbetsyta där jag kan fixa med mitt pyssel. Därför tapetserade vi och köpte möbler till ett kontor där inne, sen skulle vi ha matbord i TV-rummet. När allt var klart i kontoret och vi hade haft det ett litet tag, så sa min sambo att han tyckte det var ett totalt onödigt rum för hans del. Därför ville han ändra om det till matrum och det gick jag med på. Så vi tapetsera om två av väggarna och byta ut möblerna till ett matrumsmöblemang. Vi hittade aldrig något lämpligt matbord att ha i TV-rummet, som tur va, för det hade säkert inte passat att ha i matrummet ändå.
I köket sa vi att vi inte skulle göra något för det va relativt nytt, såg fint ut och det kostar en del att fixa kök. Vi vill hålla oss till sånt som man kan fixa själva eller be om hjälp av familjen. Men förstås så ändrade vi lite i köket ändå, det blev "nya" väggar. Samma sten som vi har i TV-rummet, satt vi upp i köket. Så där är murat med stenplattor lite här och där.
I hallen, vi har en liten hall på markplan där är entrén sen leder trappan en upp till lägenheten, där finns en hall. Där va vitt, men vi målade det brunt, då min sambo var ANTI vitt när vi flyttade hit. (Det är en historia för sig själv som jag får ta en annan dag.) Ni kan ju tänka er hur stor yta det är att måla och maskera; en stor hall, en trappa och sen en liten hall. Riktigt drygt va det! Men vi blev nöjda, som tur var.
Det senaste stor projektet var trappan, den var i furu, som vi nu har målat vit och lagt små mattor i. (Som jag skrev innan så va sambon anti vitt tidigare, men nu har han sett det fina med vit inredning. Jag gillar!)
Varje fall så blev det ett STORT lyft för trappan, så vi är helnöjda med den nu.

Sen har han/vi hela tiden små-projekt. Som just nu vit-laserar vi en del möbler.

Det blev ett rätt så långt inlägg, för att vara första. Jag fick ju ta igen dessa två åren i en "snabb-repris" åt er. Men nu är ni uppdeterade på vårt hem och hur min sambo är ;-)


Hej på dej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar