tisdag, november 29

Vilken glädje!

Igår var jag och mamma i Lund för att jag fick min ena inplantattand, vet inte om man kallar det så men det låter bra, insatt. Jag har två inplantat. För ett tag sen ramla den ena kronan av, efter att hängt lös en längre tid och eftersom jag inte tycker det är någon rolig process när de skruvar, gör avtryck mm, så drog jag ut på det. Ingen bra idé.. Då dem fick göra en helt ny tand. Och under tiden dem gjorde den (vilket har tagit 3-4 månader) fick jag ha en löstand av plast, för att slippa ha en glugg. Det är bara sambon som fått lida av att se mig utan :P .."tannalös tös" Men nu är hon borta, för jag fick en jättefin tand insatt igår :D ..är så nöjd! Så nu när det är klart är jag glad att jag fick en helt ny tand och att det var en annan person som gjorde det, för denna är mycket finare och sitter bättre än förra.

Nu till det jag ville ha "sagt", gissa vad det första va som jag gjorde igår när vi lämnar kliniken!!?

Jag tugga tuggummi!
Man uppsakattar inte fullt ut det man har och kan göra förän det tas ifrån en! Tänk er själva, det ni tycker är det mest självklara och ingen stor sak i er vardag, om ni inte fick eller kunde göra det. Man saknar det till slut.

Så det är en glädje, ingen jättestor men ändå, för mig att tugga tuggummi nu. Det är det lilla som gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar