fredag, februari 24

Lovveckan..

Då va man inne på sista dagen av lovveckan.
Det har hänt en del saker denna veckan..en del roliga och andra mindre roliga.
Det roliga ..

..var i onsdags hade jag och Carro en HELDAG! Vi började kl 8.00 med bokrea och frukost på ICA Supermarket. Vidare till bokrean på Åhlens, de öppnade inte förrän 9.00, så vi fick vänta lite utanför. När vi va klara där bar det av till Malmö, för lite spaning i möbelaffärer och shopping på Burlöv center. Vi började på XXXL-Lutz, kom dit lite efter tio. Såklart öppnade dem 10.30, så vi fick vänta där också. Helt galet, jag har aldrig varit med om att vara ute i så god tid, få vänta utanför TVÅ affärer på samma dag!...är något utav en tidsoptimist annars :/ Så det var en trevlig upplevelse..haha. Sen blev det Burlöv och sist IKEA.
På Burlöv var vi inne i bland andra denna butiken.
Det är en farlig affär om man, precis som jag, älskar att shoppa inredning och krimskrams till hemmet. Där var många fina saker. Bland annat denna snygga lampan:


Och dessa gillade jag också:





Vi letar efter en ny lampa i TV-rummet,
dessa va lite annorlunda och roliga.
Finns på XXXL-Lutz



På Ikea blev det bara värmeljus och servetter, så lite har jag nog aldrig köpt där tidigare. Kände att jag hade shoppat vad jag skulle för den dagen :)

Mer roligt denna veckan har varit att träna med pappa. Han har börjat komma igång med träning på Friskis nu. Vi har varit på Skivstång och Core. Han får följa med på Kibox sen när han har tränat lite mer :) ..det kan vara jobbigt nog för en van tränare.

---------------------------------------

Det mindre roliga var att i måndags hade jag och Rebecka planerat att köra in till Panduro. Men hon mådde inte bra, så det blev inte av. Men det kommer fler tillfällen!

Den andra tråkiga saken är att min bil inte längre har något hem. Igår tömde jag mitt garage och lämnade nycklarna. Jag har bara hyrt det i andrahand. Nu ska hon som jag hyrt det av flytta här ifrån och de nya ägarna hade bil så de behövde garaget själv. Mycket tråkigt!! Jag har lagt lappar i de flesta brevlådorna här i området, angående att jag söker ett nytt garage att hyra. Inget gensvar änsålänge. Förresten... Här är galet många lägenheter..jag märkte det nu när jag har gått runt och lagt lapparna.

--------------------------------------

Ikväll blir det middag och sällskapsspel hos en kompis, i morgon jobbar jag på MQ och kvällen spenderas med Carro. Vi ska byta bilder...var ett bra tag sen sist, så det lär ta sin tid. Gissar på att det blir lite Melodifestival-tittande också. Jag har inte sett de två tidigare omgångarna, man har bara hört och läst en massa om dem.
Det är en sak som jag tycker var bättre förr, Melodifestivalen. Nu har det blivit så stort och invecklat och alla möjliga låtar som man inte ens kommer ihåg.


Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar