fredag, januari 20

Recept på pestolax

Gårdagens kvällsmat blev mycket god.
Hade ingen aning om vad jag skulle göra så när jag kom hem blev det till att titta i kyl och frys för att se vad utbudet bjöd på. Där fanns lax, vilket ALLTID är gott, men man gör, tråkigt nog, oftast samma sak med den. Därför testade jag något annat, med recept från min egen fantasi.

Ingredienser:
2 dl Lätt Creme Fraiche
3 msk Grön Pesto
3 Hela Ägg
1 msk Maizena
1 dl Lätt Mjölk
riven ost ovanpå

(Måtten är cirka mått, då jag bara hällde i vad jag tyckte såg bra ut, så ni får testa er fram.)


Blanda alla ingredienser utom osten i en skål.
Lägg laxen i en ugnsfastform, häll sedan över pestoblandningen och strö till sist osten över allt.

Jag använde en form som är ca 27*18cm

Ugnen på 200 grader i ca 30min.


Vi hade svart-/fullkornsris till, men det går lika bra med pasta.



Smaklig måltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar